Naar homepage Tandarts aan het IJ Van Diemenstraat 88 A'dam | Vacatures | Spoed😱 | Receptie

huisregels

Welkom!

Wij heten u van harte welkom als nieuwe patiënt bij Tandarts aan het IJ! De zorg voor u staat voor ons voorop. U heeft wensen, goede of slechte ervaringen met tandartsen, angst voor de tandarts of juist niet, een goed of niet zo’n goed gebit, kortom, ú bent uniek. Daarom voor ons een uitdaging om de mondzorg voor u optimaal te krijgen en/of te houden.

Het maken van afspraken

Voor het maken van afspraken kunt u op maandag t/m vrijdag bellen tussen 8:30u - 13:00u en van 14:00u - 15:00u naar 020 760 3250.
U kunt ons voor het maken van een afspraak ook een e-mail sturen naar receptie@tandartsaanhetij.nl.
Vermeld daarin uw voorkeur voor dag en tijd, dan zullen we de afspraak ook per email bevestigen. Deze is dan wel definitief. Houd bij verzetten of annuleren dan ook rekening met de tijd die daarvoor staat.
Afspraken die gemaakt zijn bij de tandarts, tandarts-specialist en/of de mondhygiënist helpen we herinneren d.m.v. een email één week voor de afspraak plaatsvindt.

Heeft u bij ons een mobiel nummer achtergelaten dan sturen wij 1 dag van tevoren een herinnering per sms. Dit is een extra service aan u van de praktijk! Wanneer u een afspraak heeft voor een behandeling bij een van onze tandarts-endodontologen dan wordt u 2 dagen voor de afspraak telefonisch benaderd door de assistent om deze afspraak te bevestigen.

Afzeggen of verzetten van afspraken

Er zijn een aantal zaken waar u rekening mee moet houden: De agenda’s van de tandartsen en mondhygiënisten zijn zo ingedeeld dat er voor elke patiënt voldoende tijd is gereserveerd. Ook voor spoedklachten.
Het op het laatst moment afzeggen van een afspraak betekent dat uw afspraak wordt verzet naar een ander moment en dat de tandarts of mondhygiënist op het moment dat u de afspraak had niemand anders kan helpen. Daardoor komt onze zorg en service naar onze patiënten in het gedrang en dat is laatste wat wij willen. Om deze reden zijn wij streng in ons beleid ten aanzien van het afzeggen van afspraken.
Afspraken die langer duren dan 15 minuten moeten minimaal 2 werkdagen van te voren geannuleerd worden. Duurt de afspraak korter dan 15 minuten, dan kunt u 1 werkdag van te voren annuleren. Bij voorkeur telefonisch.

Bovenstaande geldt in alle gevallen en ongeacht de reden van afzeggen.

Alleen de tandarts of mondhygiënist kan bepalen of van bovenstaande regel afgeweken mag worden. U blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het tijdig afzeggen van de afspraak. Wilt u weten hoe lang uw afspraak duurt? Deze wordt u verteld bij het maken van de afspraak. Zegt u toch te laat af dan sturen wij u een factuur. De volgende tarieven worden dan berekend:

Tandarts per kwartier: € 25,00
Mondhygiënist per kwartier: € 15,00

Spoedklachten

Bel op werkdagen altijd eerst naar onze praktijk: zie boven.
Buiten onze openingstijden kunt u terecht bij:

De Mondzorgpoli in het Slotervaartziekenhuis, 24/7 bereikbaar op 020 - 723 4848
of De Tandartsspoedpraktijk in het OLVG, 24/7 bereikbaar op: 0900 - 8602.

Wachten

Wanneer u een afspraak maakt voor een vervolgbehandeling schatten we altijd in hoeveel tijd we voor u nodig hebben., Dit doen we op basis van heel veel ervaring. Omdat niemand gelijk is en er soms pas tijdens de behandeling blijkt dat er meer aan de hand is, kan een behandeling af en toe uitlopen. We sturen u dan niet weg met een half afgemaakte behandeling. We vragen dan begrip aan degene die ná u op een behandeling of controle-afspraak wacht. Dit kan natuurlijk ook gebeuren bij degene die vóór u een afspraak heeft. Waardoor we aan ú begrip vragen voor het wat langer wachten. Maar: we proberen het wachten wel wat plezieriger te maken door een kopje koffie of thee aan te bieden.

Periodieke controles en vervolgbehandelingen

Voor de gezondheid van uw gebit is het echt belangrijk dat u regelmatig (tweemaal per jaar, tenzij uw tandarts anders adviseert) uw mond laten controleren. Een veel voorkomend misverstand is dat controle niet nodig is en dat je pas naar de tandarts moet gaan als je ergens last van hebt. Wij willen juist voorkomen dat u problemen krijgt met uw mond. Tijdens een controle-afspraak wordt er gekeken of uw mond gezond is, of dat er toch een klein of groter probleem dreigt te ontstaan.
In veel gevallen kan, bij de juiste maatregelen, het ontstaan van pijnklachten worden voorkomen. Daardoor zijn grotere ingrepen vaak helemaal niet nodig. Bovendien kan wachten tot u echt last heeft kan tot gevolg hebben dat er langzamerhand veel meer schade ontstaan aan uw gebit.
Ons advies is dus: geef gehoor aan de herinnering om een controle-afspraak te maken bij de tandarts! Deze ontvangt u een halfjaar na de laatste afspraak per email.

Behandelplannen en betalingen

Voor vervolgbehandelingen boven de € 150 krijgt u van ons een behandelplan. Deze sturen wij naar u op. Deze is bedoeld om u te informeren over wat er nodig zou zijn om uw gebit weer in goede conditie te krijgen. Over de kosten lager dan € 150 wordt u mondeling geïnformeerd. De factuur krijgt u pas nadat de behandeling helemaal is afgerond en wordt verstuurd door Anders Medical Factoring of komt van Infomedics als u door onze tandarts-endodontoloog bent behandeld.

Tandarts aan het IJ heeft met geen enkele zorgverzekeraar een contract afgesloten. U weet zelf tot welk bedrag u verzekerd bent per jaar. Als u daar vragen over heeft, adviseren wij u contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.
Bent u verzekerd voor tandheelkundige hulp, dan gaat de nota rechtstreeks naar uw ziektekosten- verzekering. Voor het deel dat u zelf moet betalen ontvangt u apart een factuur van Anders Medical Factoring per email en kunt u betalen met Ideal.
Het kan zijn dat deze email belandt in uw 'spambox', om dat te voorkomen zet ons emailadres in je contacten! U mag ook na afloop bij ons pinnen aan de balie. Geef dit dan door voorafgaand de behandeling bij de tandarts of mondhygiënist.

Informatie over uw factuur en over de voorwaarden voor een aanvraag om in termijnen te betalen kunt u krijgen bij Anders Medical Factoring: T 085-7606262. Of bij Infomedics: T 036-2031900
Bent u niet verzekerd voor tandheelkundige zorg dan betaalt u na de behandeling aan de balie per pin. Welke manier van betalen onze voorkeur heeft is van een aantal factoren afhankelijk. Vraagt u hiernaar bij onze baliemedewerker.

Wijzigingen in uw gegevens

Wanneer er wijzigingen zijn in uw gegevens dan horen wij dat graag zo snel mogelijk. Het digitaal aanleveren van de nota bij uw verzekering kan namelijk alleen met de meest recente en dus juiste gegevens.

Vragen?

Mocht u na bovenstaande nog vragen hebben, stel ze gerust bij uw volgende bezoek.

Wilt deze informatie downloaden? Klik hier voor de pdf.

Klachtenregeling

Tandarts aan het IJ streeft naar hoge kwaliteit en service. Het kan natuurlijk een keer gebeuren dat u niet tevreden bent over een behandeling.

Wij stellen het op prijs dit eerst persoonlijk met de behandelaar te bespreken. Mocht dit niet leiden tot een gewenst resultaat dan kunt u terecht bij de klachtencommissie van de ANT (Associatie Nederlandse Tandartsen).

Voor de endodontoloog geldt TIP (Tandheelkundig Informatiepunt) opgericht door de KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde). Hier kunt u op telefoonnummer 0900-2025012 advies inwinnen.